TECHNICKÉ REGULE
Měřítko modelu je od 1:16 do 1:12.
Základní rozměry modelu:
Šířka náprav s koly maximum do 220 mm.
Model Trucku musí být podle skutečné předlohy, která jela skutečný závod například: Dakar, Silk Way Rally, Africa Eco Race nebo ostatní maratónské soutěže.
Volba modelu by měla být oznámena s předstihem – na start nebudou vpuštěny dva totožné modely, právo startu má ten dříve postavený.
Kabina musí odpovídat skutečnému typu předlohy a je samostatně oddělena od nástavby. Kabina a nástavba nesmí být z lexanu pouze doplňky kabiny.
Pneumatiky vnějšího průměru do 100 mm. Model musí mít v závodě stejný vzorek i průměr pneumatik na všech nápravách.
Vzorek pneumatiky musí být co nejvíce maketový nákladních pneumatik používané na skutečné rally!
U modelů 1:12 jsou povoleny maketové MIL-SPEC ZXL nebo MUD PLUGGER 1.9 .
Počet náprav je dle předlohy.
Truck musí mít interiér, posádku dle skutečné předlohy, řidič + navigátor + mechanik, nebo řidič + navigátor.
Kabina má ochranný rám vnější a vnitřní dle předlohy. U vnitřního rámu stačí pouze částečná imitace.
Nástavba je v přední části opatřena ochranným obloukem s výplní Z.
Osvětlení min. 2x světlomet čelní, 2x červené koncové světla. Hlavní čelní světlomety jsou funkční a odpovídají předloze. Nelze na používat přídavné světlomety, které nemá předloha.
Minimálně 80% reklam a zbarvení dle předlohy.
Vezená výbava 2x použitelné rezervní pneu, (je li z důvodu konstrukčního řešení podvozku modelu a montáži zvukového modulu, je výjimka v podobě úpravy rezervního pneu vyříznutím, zkrácením nebo zmáčknutím pouze za podmínky, kdy jsou rezervy pneumatik na modelu uloženy v prostoru dle předlohy), vyprošťovací plech, lopata.
Záchytná oka pro možnost tahání lanem se nachází v přední, zadní části podvozku a v horní části ochranného oblouku nástavby.
Lano k postavení na kola při převrácení, vytažením a vlečení jiného vozidla.
Jezdec je povinen mít v závodě po ruce k okamžitému použití vyprošťovací pomůcky (plech 30x100 mm a lano s karabinami 500mm dlouhé, jako druhé obložení).
Rozdělení modelů je dle konstrukčního řešení do tříd:
truck T1, T2, T3, T4.
(…každý modelář si je vědom výkonu svého motoru, zná převody převodovky, zná konstrukci a hmotnost svého modelu, proto si volí motor dle svého uvážení, aby dosáhl správné užitkové rychlosti bezpečné pro okolí a sebe samotného…)